Listing 1 - 10 of 69 << page
of 7
>>
Sort by

Book
Bibliothèques et autoformation : la formation tout au long de la vie: quels rôles pour les bibliothèques à l'heure du multimédia ?
Author:
ISBN: 2842460987 2842462327 Year: 2006 Publisher: Paris Bibliothèque publique d'information

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dans un univers où les nouvelles technologies évoluent constamment et où l'individu est régulièrement amené à se recycler dans sa carrière professionnelle ou à maîtriser les outils de développement personnel, la bibliothèque est aujourd'hui le lieu d'expression d'une demande nouvelle en autoformation. Cette demande, dépendante pour partie de l'offre de la bibliothèque et du niveau de formation de l'usager, remet également en question le rôle des bibliothécaires et de leur médiation. Reprenant les actes du colloque organisé à la Bibliothèque publique d'information en décembre 2005, ainsi que le rapport de l'enquête réalisée par le service Études et recherche de la Bpi sur l'espace Autoformation de la Bpi, cet ouvrage se veut un outil de réflexion pour les professionnels des bibliothèques. Reformulant les questions auxquelles les bibliothécaires sont confrontées dans leur pratique quotidienne, s'appuyant sur leurs expériences et sur l'analyse théorique de chercheurs en sciences de l'information, il tente d'ouvrir de nouvelles pistes de travail pour établir à l'avenir, peut-être une « charte de l'autoformation en bibliothèque ».


Book
Economie vandaag : handboek algemene economie voor het hoger onderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9789038214054 Year: 2009 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Economie vandaag is een handboek dat het gehele terrein van de algemene economie bestrijkt. Het biedt een uitgebreid overzicht van de materie en slaat een brug tussen de economische theorie en de actualiteit. Op die manier wil het een aantrekkelijk instrument zijn om op een gestructureerde wijze kennis van en inzicht in het economisch leven en zijn samenhangen te verwerven. (Bron: covertekst)


Book
Klanten zijn eigenlijk nét mensen! : en 99 andere eyeopeners voor klantgericht werken
Author:
ISBN: 9052615551 9789052615554 Year: 2006 Publisher: Den Haag Sdu

Voorbij het individu : mensbeelden in wetenschappen.
Author:
ISBN: 9053502165 9789053502167 Year: 1995 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek gaat uit van de veronderstelling dat maatschappelijke gedragingen een uiting zijn van onderliggende mensbeelden. Die mensbeelden analyseren en helder maken moet dan ook bijdragen tot inzicht en oplossing van diverse problemen. Eerst wijst de auteur op verschuivingen door de tijden heen in het zelfverstaan van de mens. Daarna laat hij zien welk mensbeeld gecreëerd wordt vanuit de fysica, de psychologie, de sociologie en de evolutieleer. Uiteindelijk wordt het dominante beeld van de 'mens-als-individu' indringend gerelativeerd en ontwerpt de auteur een mensbeeld 'voorbij-het-individu'. De mens is een knooppunt van relaties.

Keywords

Man --- Science --- -Social sciences --- -Human beings --- 159.923 --- Academic collection --- 3 --- 316.4 --- 159.9 --- $?$93/09 --- #KVHB:Mensbeeld --- mensbeeld --- opvoeding en onderwijs --- wijsgerige antropologie --- Evolutie --- Geschiedenis --- Individualisme --- Mensbeeld --- Natuurkunde --- Opvoeding --- Psychologie --- Sociologie --- Homo sapiens --- Human race --- Humanity (Human beings) --- Humankind --- Humans --- Mankind --- People --- Hominids --- Persons --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Natural science --- Science of science --- Sciences --- Philosophy --- Persoonlijkheid. Identiteit --- #A9607W --- Human beings. --- Social sciences --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Philosophy. --- fundamentele pedagogiek --- fundamentele pedagogiek. --- 159.923 Persoonlijkheid. Identiteit --- Fundamentele pedagogiek. --- mensbeelden --- vroedkundige opleiding --- 127 --- zelfconcept --- Mensbeeld. --- Lerarenopleiding --- algemeen. --- Human beings --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- 450.41 --- Maatschappij --- Mensbeelden --- antropologie --- pedagogie --- #GGSB: Sociale wet. essays --- #GSDBP --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- Société Maatschappij --- Social philosophy --- Social theory --- Normal science --- Philosophy of science --- Wijsgerige antropologie --- Onderwijsfilosofie --- 37 --- fysica --- Political philosophy. Social philosophy --- Philosophical anthropology --- sociologie --- leraren-leerling relatie --- onderwijs --- opvoeding --- evolutieleer --- aansprakelijkheid (recht) --- intermenselijke relaties --- Sociale wet. essays

Sampling Methods : Exercises and Solutions
Authors: ---
ISBN: 0387261273 9780387261270 9786610462001 1280462000 0387310754 Year: 2006 Publisher: New York, NY : Springer New York : Imprint: Springer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book contains 116 exercises of sampling methods solved in detail. The exercises are grouped into chapters and are preceded by a brief theoretical review specifying the notation and the principal results that are useful for understanding the solutions. Some exercises develop the theoretical aspects of surveys, while others deal with more applied problems. Intended for instructors, graduate students and survey practitioners, this book addresses in a lively and progressive way the techniques of sampling, the use of estimators and the methods of appropriate calibration, and the understanding of problems pertaining to non-response. Pascal Ardilly is the Head of the Department of Sampling and Treatment of Statistical Data at the Institut National de la Statistique et des Études Économiques, (INSEE, France). Yves Tillé is a professor at the University of Neuchâtel (Switzerland).

Keywords

Mathematical statistics --- Sampling (Statistics) --- Social sciences --- Echantillonnage (Statistique) --- Sciences sociales --- Research --- Statistical methods --- Recherche --- Méthodes statistiques --- Sampling (Statistics). --- Statistics - General --- Mathematical Statistics --- Mathematics --- Social Sciences --- Physical Sciences & Mathematics --- -Sampling (Statistics) --- -Social sciences --- -519.52 --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Random sampling --- Statistics of sampling --- Statistics --- Electronic information resources --- -Statistical methods --- -Electronic information resources --- E-books --- Statistiques Statistiek --- Mathématiques Wiskunde --- Statistical methods. --- Méthodes statistiques --- EPUB-LIV-FT LIVSTATI SPRINGER-B --- Statistics. --- Statistics for Social Science, Behavorial Science, Education, Public Policy, and Law. --- Statistical Theory and Methods. --- Statistics and Computing/Statistics Programs. --- Statistics for Business/Economics/Mathematical Finance/Insurance. --- Statistics for Social Science, Behavioral Science, Education, Public Policy, and Law. --- Statistical analysis --- Statistical data --- Statistical science --- Econometrics --- Research&delete& --- Mathematical statistics. --- Statistics for Social Sciences, Humanities, Law. --- Statistics for Business, Management, Economics, Finance, Insurance. --- Statistical inference --- Statistics, Mathematical --- Probabilities --- Statistics .


Book
Data Protection on the Move : Current Developments in ICT and Privacy/Data Protection
Authors: --- ---
ISBN: 9401773750 9401773769 Year: 2016 Publisher: Dordrecht : Springer Netherlands : Imprint: Springer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This volume brings together papers that offer methodologies, conceptual analyses, highlight issues, propose solutions, and discuss practices regarding privacy and data protection. It is one of the results of the eight annual International Conference on Computers, Privacy, and Data Protection, CPDP 2015, held in Brussels in January 2015. The book explores core concepts, rights and values in (upcoming) data protection regulation and their (in)adequacy in view of developments such as Big and Open Data, including the right to be forgotten, metadata, and anonymity. It discusses privacy promoting methods and tools such as a formal systems modeling methodology, privacy by design in various forms (robotics, anonymous payment), the opportunities and burdens of privacy self management, the differentiating role privacy can play in innovation. The book also discusses EU policies with respect to Big and Open Data and provides advice to policy makers regarding these topics. Also attention is being paid to regulation and its effects, for instance in case of the so-called ‘EU-cookie law’ and groundbreaking cases, such as Europe v. Facebook. This interdisciplinary book was written during what may turn out to be the final stages of the process of the fundamental revision of the current EU data protection law by the Data Protection Package proposed by the European Commission. It discusses open issues and daring and prospective approaches. It will serve as an insightful resource for readers with an interest in privacy and data protection. .


Book
Grootmeester in management
Authors: ---
ISBN: 9789077432259 Year: 2008 Volume: *8 Publisher: Heverlee Schiedam LannooCampus Scriptum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Management is overal. Maar niet overal is dit nodig. We verwachten van bedrijven, ziekenhuizen, scholen, overheidsdiensten dat ze 'werken', dat ze kwaliteitsvolle producten en diensten leveren. En deze garantie leveren is het werk van management. Het aantal managers in organisaties is pijlsnel gestegen. Een eeuw geleden was slechts 1% van de werknemer manager, nu schat men dit aantal op bijna 20%. Maar goed management is niet vanzelfsprekend, meer dan ooit is het een kunst, een gave. Maar management is ook een belangrijke wetenschap. Managementbeslissingen moeten onderbouwd zijn. Het werk helpt u uw inzichten te toetsen aan de klassieke én meest moderne inzichten terzake. Met behulp van de 'resultatendriehoek' krijgt u een degelijk en betrouwbaar zicht op prestaties, strategie, taakstelling, organisatie en mensen. Elk hoofdstuk wordt afgerond met inzichten voor de manager in de praktijk

Strategic change management in public sector organisations
Author:
ISBN: 1843341417 9781843341413 1843341913 9781843341918 9781780631585 1780631588 Year: 2007 Publisher: Oxford

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book covers all the major aspects of change management for those working in public sector and not-for-profit organisations. It summarises key theories and approaches to change management and includes detailed, worked descriptions of key techniques used in change management processes and programmes, with extensive reference to case studies drawn from a range of public sector, not-for-profit organisations and other environments.Written by a highly knowledgeable and well-respected practitioner in the fieldDraws on the author's wide-ranging practical experience of maj


Book
Personnaliser la bibliothèque : Construire une stratégie de marque et augmenter sa réputation
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISSN: 24927589 ISBN: 9791091281812 9791091281836 2375460987 Year: 2020 Volume: 44 Publisher: Villeurbanne : Presses de l’enssib,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Chaque bibliothèque raconte une histoire particulière, elle s’adresse à un ou des publics spécifiques, elle crée un univers de confiance que sa marque doit restituer sous la forme d’une dénomination, d’un slogan, d’un logo. Sa visibilité dans le paysage institutionnel et culturel, voire social, d’une ville, d’une région comme au plan national, s’avère dorénavant essentielle pour la bibliothèque. Dans ce livre, bibliothécaires, directeur de musée et spécialistes de l’identité visuelle apportent des points de vue riches et constructifs sur ces questions et proposent une méthodologie pour les institutions souhaitant travailler leur stratégie de marque.

Listing 1 - 10 of 69 << page
of 7
>>
Sort by